mam cukier

  • Start
    Start Tutaj znajdziesz wszystkie wpisy dostępne na stronie.
  • Kategorie
    Kategorie Wyświetla listę kategorii tego bloga.
  • Tagi
    Tagi Wyświetla listę słów kluczowych, które zostały wykorzystane na blogu.
  • Archiwum
    Archiwum Zawiera listę wpisów, które zostały utworzone wcześniej.
  • Login
    Login Formularz logowania

Zmień sensor - druga kalibracja nie została zaakceptowana

Dodane przez w w u nas
  • Rozmiar czcionki: Większa Mniejsza
  • Przeczytano: 3856
  • 7 komentarze
  • Subskrybuj zmiany
  • Drukuj

b2ap3_thumbnail_zmiensensor.pngNo cóż, zdarzają się i takie sytuacje. Ale obserwując innych użytkowników pompy Minimed 640G stwierdziliśmy, że nie tylko nam. Jak sobie  z tym poradzić?

W podręczniku użytkownika systemu mamy informację, że powiadomienie Kalibracja niezatwierdzona pojawia się w przypadku wystąpienia jednej z poniższych sytuacji:

• systemu nie mógł użyć wprowadzonego odczytu z glukometru do skalibrowania sensora

• system odrzucił dwie kolejne kalibracje z tego samego sensora

• nadajnik nie mógł pobrać z pompy wymaganych do kalibracji odczytów z glukometru, ponieważ wystąpił problem z wykryciem sygnału sensora.


Z tego też podręcznika możemy się dowiedzieć, że kalibracja się powiedzie tylko, jeśli wprowadzone stężenie Glu będzie się mieścić od 40 do 400 mg/dl oraz, że kalibrację można przeprowadzić w dowolnym momencie, natomiast przeprowadzenie kalibracji, gdy na ekranie pompy są widoczne dwie lub trzy strzałki trendu skierowane w dół, może zmniejszyć dokładność odczytów do momentu następnej kalibracji.

Zdarza się jednak, że poziom glikemii jest na średnim poziomie, a pomimo tego pompa nie zatwierdzi kalibracji i po 15 minutach nie zatwierdzi również drugiej i informuje nas o konieczności wymiany sensora. Czy faktycznie zawsze to jest jedyne rozwiązanie. Z naszego doświadczenie wynika, że nie. Wprawdzie taki sensor możemy zareklamować ale wiadomo, że wolelibyśmy żeby działał niż przechodzić przez procedurę reklamacji. W takiej sytuacji możemy postąpić następująco:

• jeżeli zrobiliśmy drugą kalibrację i ona nie została zatwierdzona to możemy odpiąć transmiter, ładować go przez 20 minut. Podpiąć go ponownie. Uruchomić nowy sensor. Odczekać 2 godziny inicjalizacji i następnie skalibrować sensor. Raczej zadziała.

• jeżeli nie zrobiliśmy jeszcze drugiej kalibracji to możemy wyłączyć sensor na kilka godzin. Potem włączyć. Wybrać opcję Uruchom ponownie stary sensor i skalibrować kiedy pompa znajdzie sygnał transmitera. Ponieważ taki przypadek mieliśmy jeden trudno nam powiedzieć na ile godzin wyłączenie jest konieczne - my zrobiliśmy to na 6 godzin. Ale jeżeli nie mamy tyle czasu pozostaje nam wariant I, jest krótszy. Minusem jest to, że trzeba odpiąć transmiter. Ale po dwóch godzinach mamy sprawny sensor :-)

 

ps. Zbieżność czasu na pompach przypadkowa

ps2. Nie wiemy dlaczego tak się dzieje

 

Informacje o funkcjach pompy Minimed 640G znajdziecie tutaj tutaj.

 

 

Oceń ten wpis:

Komentarze

  • wwq środa, 21 październik 2015

    Z mojego doświadczenia wynika, że błędna kalibracja ma miejsce także jeżeli po wkłuciu nowego sensora pojawia się dużo krwi.

  • Joanna sobota, 17 grudzień 2016

    Właśnie mam taką sytuację - po wkłucia sensora pojawiło się dość dużo krwi, kalibracja niezatwierdzona. Czy wtedy reset nadajnika - jego naładowanie i ponowne podłączenie - pomogło? A jeżeli nie to czy Medtronic uzna reklamacje sensora z takiego powodu? Mówiąc szczerze i tak mam problemy z sensorem. Praktycznie nigdy nie wytrzymuje 6 dni. Wariuje i jest niezdatny do użytku 4 dnia, gdy mam więcej szczęścia to 5dnia. Po tych kilku dniach użytkowania wykresy mam przerywane, jakby pompa nie łapała sygnału z nadajnika sensora. Generalnie użytkowaniestaje się dość problematyczne niestety....

  • Bożena Garbińska poniedziałek, 19 grudzień 2016

    Może pomóc ale można też reklamować.
    Proszę zgłaszać reklamacje nawet jak chodzi 4 czy 5 dni. Po pierwsze zdarza się że taką reklamację przyjmą i dostanie Pani nowy sensor a po drugie być może w takiej sytuacji dostanie Pani nowy transmiter.

  • Dariusz środa, 21 październik 2015

    Witam

    od tygodnia jesteśmy użytkownikami pompy 640G.
    założyliśmy jeden sensor. Po ok dwóch dniach kalibracja została odrzucona.
    Druga próba - odrzucona.

    Wg infolinii Medtronic sensor nie nadaje się już do użycie i nie da się go połączyć z pompą.

  • Gosia środa, 02 grudzień 2015

    Nam powiedziano na infolinii, żeby wyjąć transmiter, wsadzić go na ładowarkę (nawet jak był doładowany) na 20 minut - podobno się wtedy resetuje, i ponownie podłączyć. U nas poszło.

  • Bożena Garbińska środa, 02 grudzień 2015

    I dokładnie taki wariant też opisujemy :-). Ale nie sądziłam, że jest to już wariant oficjalny :-/

  • Dariusz czwartek, 03 grudzień 2015

    Mamy 640G od niecałych dwóch miesięcy. Próbowaliśmy uruchomić 5 sensorów.
    jeden działał 3 dni (nie za bardzo dokładnie - zdarzyło się że wstrzymywał dawkowanie przy cukrach z glukometru powyżej 100).
    Drugi udało nam się skalibrować 1 raz - po ok 3h zatrzymał podawanie insuliny z uwagi na spadek cukru - zmierzyliśmy - było 95 wiec rozpoczęliśmy proces kalibracji. Wyrzuciło że nie udana. Wyjęliśmy transmiter na 2h. Ponowne podłączenie - połączenie pompa - transmiter - bez problemu. Ale kalibracja - nieudana.

    Oczywiście firma bez problemu uznaje reklamacje sensorów - ale to nie o to chodzi. My potrzebujemy sensor i takie były powodu zakupu 640G a nie uznawane reklamacje.

    Podsumowując - kilka prób podłączenia sensora - żadna nie udana. w mojej ocenie problem nie są stany cukrów podczas kalibracji. Robiliśmy to w dzień / w nocy przy cukrach na poziomie 110 - 120 i w pełni stabilnych mierząc się co 30 min w czasie kalibracji.
    Co do krwawienia podczas zakładania - nie obserwuję takiego w ogóle.
    Do założenia sensora stosujemy emlę.

Zostaw komentarz

Gość sobota, 25 listopad 2017

Instagram

Kategorie

nauka (102)
u nas (71)
podróże (36)
kuchnia (276)
desery (92)
zupy (19)
przekąski (15)
przystawki (15)
do chleba (15)
ludzie (3)

Zaloguj się