mam cukier

  • Start
    Start Tutaj znajdziesz wszystkie wpisy dostępne na stronie.
  • Kategorie
    Kategorie Wyświetla listę kategorii tego bloga.
  • Tagi
    Tagi Wyświetla listę słów kluczowych, które zostały wykorzystane na blogu.
  • Archiwum
    Archiwum Zawiera listę wpisów, które zostały utworzone wcześniej.
  • Login
    Login Formularz logowania

Afrezza reaktywacja

Dodane przez w w nauka
  • Rozmiar czcionki: Większa Mniejsza
  • Przeczytano: 2582
  • 1 komentarz
  • Subskrybuj zmiany
  • Drukuj

b2ap3_thumbnail_mannkind-markets-afrezza-to-people-with-type-1-diabetes-800x600.jpg

W styczniu 2016 MannKind ponownie przejął kontrolę nad Afrezza po tym jak firma Sanofi wycofała się z dystrybucji tego produktu. Co z tego wynika?

O tej ciekawej innowacji pisaliśmy wcześniej - zainteresowanych odsyłamy do linków poniżej. Dlaczego uważamy, że jest ona ciekawa? Po pierwsze oczywiście dla tego, że wystarczy inhalacja. Jeden wdech i już po 5 minutach insulina zaczyna działać. Cudownie proste w porównaniu do innych rodzajów podawania insuliny. Po drugie odpada nam cała matematyka z liczeniem wymienników czy kalorii. Stosując Afrezza wystarczy zastanowić się czy posiłek będzie mały czy duży i odpowiednio do tego zastosować wkład z czterema czy ośmioma jednostkami. To naprawdę ogromne ułatwienie i nawet fakt, że trzeba stosować dodatkowo insuliny długodziałające nie zmniejsza zalet tego produktu. O dyskrecji i wygodzie stosowania nawet nie wspomnę. Dlaczego więc prześladuje go taki pech i nie jest do tej pory powszechnie stosowany? Po pierwsze lekarze niechętnie go przepisywali pacjentom w obawie przed rakiem płuc mimo, iż nie ma na to żadnych dowodów. FDA nakazało zamieszczenie na produkcie ostrzeżenia, że produkt może wywołać problemy z oddychaniem u niektórych pacjentów oraz przeprowadzenie testów klinicznych potwierdzających ponad wszelką wątpliwość, że Afrezza nie powoduje zmian nowotworowych w płucach. Ponadto zobowiązało lekarzy do przeprowadzania testów spirometrem na pacjentach, którym chcieliby przypisywać Afrezzę. Trudno się więc dziwić, że zainteresowanie produktem było niewielkie, nie pomógł również fakt wybrania błędnej grupy docelowej. Sanofi skupiło się na pacjentach z cukrzycą Typu 2, bo to oczywiście dużo większy rynek, podczas gdy największe korzyści ze stosowania tego leku odnieśliby pacjenci z cukrzycą Typu 1. MannKind chce ten błąd naprawić i skupia się obecnie na kampanii skierowanej właśnie do nich - czego niewątpliwym dowodem jest nasz post :) choć oczywiście nie pisalibyśmy wam o tym rozwiązaniu gdybyśmy nie uznali go za ciekawe. Szanse na to, że trafi do Polski w najbliższym czasie nie są zbyt duże, jedyną drogą jest zdobycie wystarczająco dużego udziału w rynku amerykańskim i stopniowe rozszerzanie dystrybucji na inne kraje. Czekamy więc i liczymy, że ostatecznie Afrezza nie podzieli losu innych tego typu innowacji. 

Sanofi rezygnuje z Afrezzy

Sanofi zakupiło prawa do dystrybucji insuliny Afrezza

FDA zatwierdziła do obrotu medycznego inhalowaną insulinę Afrezza

Afrezza. Diabetycy wstrzymajcie oddech... Albo raczej nie.

Oceń ten wpis:

Komentarze

  • krzysztof środa, 30 listopad 2016

    Jeżeli 3 mln potencjalnych klientów na Afrezzę to mały rynek dla producenta no to gratuluję dobrej passy ,choć chyba nie tylko pieniądz się liczy w tym biznesie ? Naiwny.

Zostaw komentarz

Gość czwartek, 23 listopad 2017

Instagram

Kategorie

nauka (102)
u nas (71)
podróże (36)
kuchnia (276)
desery (92)
zupy (19)
przekąski (15)
przystawki (15)
do chleba (15)
ludzie (3)

Zaloguj się