No cóż, zdarzają się i takie sytuacje. Ale obserwując innych użytkowników pompy Minimed 640G stwierdziliśmy, że nie tylko nam. Jak sobie z tym poradzić?
W podręczniku użytkownika systemu mamy informację, że powiadomienie Kalibracja niezatwierdzona pojawia się w przypadku wystąpienia jednej z poniższych sytuacji:
- systemu nie mógł użyć wprowadzonego odczytu z glukometru do skalibrowania sensora
- system odrzucił dwie kolejne kalibracje z tego samego sensora
- nadajnik nie mógł pobrać z pompy wymaganych do kalibracji odczytów z glukometru, ponieważ wystąpił problem z wykryciem sygnału sensora.
Z tego też podręcznika możemy się dowiedzieć, że kalibracja się powiedzie tylko, jeśli wprowadzone stężenie Glu będzie się mieścić od 40 do 400 mg/dl oraz, że kalibrację można przeprowadzić w dowolnym momencie, natomiast przeprowadzenie kalibracji, gdy na ekranie pompy są widoczne dwie lub trzy strzałki trendu skierowane w dół, może zmniejszyć dokładność odczytów do momentu następnej kalibracji.
Zdarza się jednak, że poziom glikemii jest na średnim poziomie, a pomimo tego pompa nie zatwierdzi kalibracji i po 15 minutach nie zatwierdzi również drugiej i informuje nas o konieczności wymiany sensora. Czy faktycznie zawsze to jest jedyne rozwiązanie. Z naszego doświadczenie wynika, że nie. Wprawdzie taki sensor możemy zareklamować ale wiadomo, że wolelibyśmy żeby działał niż przechodzić przez procedurę reklamacji. W takiej sytuacji możemy postąpić następująco:
• jeżeli zrobiliśmy drugą kalibrację i ona nie została zatwierdzona to możemy odpiąć transmiter, ładować go przez 20 minut. Podpiąć go ponownie. Uruchomić nowy sensor. Odczekać 2 godziny inicjalizacji i następnie skalibrować sensor. Raczej zadziała.
• jeżeli nie zrobiliśmy jeszcze drugiej kalibracji to możemy wyłączyć sensor na kilka godzin. Potem włączyć. Wybrać opcję Uruchom ponownie stary sensor i skalibrować kiedy pompa znajdzie sygnał transmitera. Ponieważ taki przypadek mieliśmy jeden trudno nam powiedzieć na ile godzin wyłączenie jest konieczne – my zrobiliśmy to na 6 godzin. Ale jeżeli nie mamy tyle czasu pozostaje nam wariant I, jest krótszy. Minusem jest to, że trzeba odpiąć transmiter. Ale po dwóch godzinach mamy sprawny sensor 🙂
ps. Zbieżność czasu na pompach przypadkowa
ps2. Nie wiemy dlaczego tak się dzieje
Informacje o funkcjach pompy Minimed 640G znajdziecie tutaj tutaj.
wwq
Z mojego doświadczenia wynika, że błędna kalibracja ma miejsce także jeżeli po wkłuciu nowego sensora pojawia się dużo krwi.
Dariusz
Witam
od tygodnia jesteśmy użytkownikami pompy 640G.
założyliśmy jeden sensor. Po ok dwóch dniach kalibracja została odrzucona.
Druga próba – odrzucona.
Wg infolinii Medtronic sensor nie nadaje się już do użycie i nie da się go połączyć z pompą.
Gosia
Nam powiedziano na infolinii, żeby wyjąć transmiter, wsadzić go na ładowarkę (nawet jak był doładowany) na 20 minut – podobno się wtedy resetuje, i ponownie podłączyć. U nas poszło.
Bożena Garbińska
I dokładnie taki wariant też opisujemy :-). Ale nie sądziłam, że jest to już wariant oficjalny :-/
Dariusz
Mamy 640G od niecałych dwóch miesięcy. Próbowaliśmy uruchomić 5 sensorów.
jeden działał 3 dni (nie za bardzo dokładnie – zdarzyło się że wstrzymywał dawkowanie przy cukrach z glukometru powyżej 100).
Drugi udało nam się skalibrować 1 raz – po ok 3h zatrzymał podawanie insuliny z uwagi na spadek cukru – zmierzyliśmy – było 95 wiec rozpoczęliśmy proces kalibracji. Wyrzuciło że nie udana. Wyjęliśmy transmiter na 2h. Ponowne podłączenie – połączenie pompa – transmiter – bez problemu. Ale kalibracja – nieudana.
Oczywiście firma bez problemu uznaje reklamacje sensorów – ale to nie o to chodzi. My potrzebujemy sensor i takie były powodu zakupu 640G a nie uznawane reklamacje.
Podsumowując – kilka prób podłączenia sensora – żadna nie udana. w mojej ocenie problem nie są stany cukrów podczas kalibracji. Robiliśmy to w dzień / w nocy przy cukrach na poziomie 110 – 120 i w pełni stabilnych mierząc się co 30 min w czasie kalibracji.
Co do krwawienia podczas zakładania – nie obserwuję takiego w ogóle.
Do założenia sensora stosujemy emlę.
Joanna
Właśnie mam taką sytuację – po wkłucia sensora pojawiło się dość dużo krwi, kalibracja niezatwierdzona. Czy wtedy reset nadajnika – jego naładowanie i ponowne podłączenie – pomogło? A jeżeli nie to czy Medtronic uzna reklamacje sensora z takiego powodu? Mówiąc szczerze i tak mam problemy z sensorem. Praktycznie nigdy nie wytrzymuje 6 dni. Wariuje i jest niezdatny do użytku 4 dnia, gdy mam więcej szczęścia to 5dnia. Po tych kilku dniach użytkowania wykresy mam przerywane, jakby pompa nie łapała sygnału z nadajnika sensora. Generalnie użytkowaniestaje się dość problematyczne niestety….
Bożena Garbińska
Może pomóc ale można też reklamować.
Proszę zgłaszać reklamacje nawet jak chodzi 4 czy 5 dni. Po pierwsze zdarza się że taką reklamację przyjmą i dostanie Pani nowy sensor a po drugie być może w takiej sytuacji dostanie Pani nowy transmiter.
Kama
Jest jeszcze jeden sposób 100% pewny. Dowiedziałam się o niej ostatnio na infolini. Czy słyszeliście o tzn historii isig?ta funkcja jest q historii: historia isig: dalej wg godzin. Zeby kalibracja przebiegła prawidłowo mierzymy poziom glikemii i dzielimy na wskaźnik który jest W danej godzinie. Zeby kalibracja przebiegła prawidłowo musi się zmieścić w granicach 5.5 do 8.5 . Jeżeli wskaźnik jest wyższy czekamy z kalibracją jakaś chwilę do godz.sytuacje powtarzamy z tym że isig wbijamy w określonej godzinie podzielone przez poziom cukru. Sprawdza się w 100% oczywiście jeżeli przedział jest j.w opisałam. Jeżeli dalej wskaźnik dalej jest nieprawidłowy czekamy z kalibracją dalej. Nie musimy wtedy odpisać sensora i ładować na 20 min.zaoszczędzimy tym samym plaster i oczywiście zapobiegnie to reklamacji elektrody i niepotrzebnych stresów. Uważam że sposób jest najlepszy
Justyna
Dziękuję serdecznie za wszystkie pomocne wpisy, zwłaszcza ostatni. U mojego syna po zmianie sensora pompa pokazuje najczęściej bardzo rozbieżne wartości niż te po pomiarze glukometrem. Często druga kalibracja jest odrzucona. Pomagało odpinanie sensora, resetowanie w ładowarce i ponowne podpinanie. Niestety czekała nas zabawa z inicjalizacją. Teraz, gdy mam podejrzenia, że kalibracja może się nie udać, najpierw sprawdzam parametry ISIG. Obliczam minimalny i maksymalny cukier, przy którym kalibracja będzie pomyślna. Jeśli jest za mało,to docukrzam syna i po 15 minutach próbuję jeszcze raz. I wszystko działa! Szkoda, że w szpitalu na szkoleniu nikt o tym nie wspomniał, a również nigdy na infolinii nie słyszałam o takim sposobie.
W pierwszej dobie po zmianie sensora nie ufam pompie. U nas potrafi mylić się o ponad 100. Dopiero kolejnego dnia jest już stabilnie i w zasadzie można na niej polegać.
Bożena Garbińska
My może nie w pierwszej dobie ale na pewno pierwsze 12 godzin, zwłaszcza jeżeli to jest noc, też nie mamy zaufania. Odczyt często jest zaniżany, pompa zatrzymuje podawanie insuliny a po weryfikacji okazuje się, że poziom cukru jest prawidłowy. Jak się to przegapi to potem rano się okazuje, że cukier 190 a na pompie niski no i wtedy znowu kłopot z kalibracją. Czasami w takiej sytuacji odłączamy sensor i czekamy do rana.
Sylwia gutowska
Witam sposob na odlaczenie i ponowne naladowanie zadziałał:)
Wczoraj o godz 18 sensor zostal zmieniony a dziaisj w nocy o3 po 2 kalibracji dostalismy wiadomość ze trzeba zmienić sensor sen z powiek bo syn byl bardzo nisko 🙁
Zaczęłam szukać wnternevie i znalazłam ta super wpiske jak z tym sonie poradzic dziekuje bardzo:)
Bożena Garbińska
Cieszę się, że pomogło 🙂